Vilkår og betingelser

Betingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra Welli AS. Betingelsene utgjør, sammen med din bestilling gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Der det i disse lovverk stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.


1. Parter

Selger er Welli AS, Heddalsveien 11, bygg 140, 3674 Notodden. Welli AS er registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr. 928 032 957. Kjøper er den person eller bedrift som gjennomfører bestillingen.


2. Kjøp og betaling

Vi benytter Klarna som leverandør av vår betalingsløsning. Det betyr at vi kan overføre persondata i form av kontakt- og ordreopplysninger til Klarna for håndtering av ditt kjøp. Dine opplysninger overføres i henhold til Klarnas egne betingelser


3. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når den er gjennomført. Du har likevel mulighet til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når Welli AS mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren med en automatisk ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.


4. Opplysninger gitt i nettbutikken

Welli AS jobber hele tiden for å gi sine kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil, feil i lagerstatus og lignende kan forekomme. Der det er oppgitt forventede datoer for når utsolgte produkter kommer inn til lager kan det oppstå forsinkelser fra våre leverandører som er utenfor vår kontroll. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produkt(er) ikke lenger er tilgjengelig. I slike tilfeller vil du bli kontaktet og informert om alternative produkter dersom det finnes. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.


5. Priser

Alle priser vises inkludert mva. Frakt tilkommer med mindre din ordre kvalifiserer til fri frakt. Se betingelser under eget punkt om fraktbetingelser.

 

6. Fraktbetingelser

Frakt på kr. 99,- tilkommer med mindre man kvalifiserer til fri frakt. Det gis fri frakt på ordre over kr. 1000,-.

 

Uavhentede pakker blir returnert av Posten etter 14 dager*. I slike tilfeller vil din ordre bli slettet og ordrebeløp minus håndterings- og returfraktgebyr på kr. 150,- blir refundert. Dersom du likevel ønsker varen(e) må du legge inn en ny bestilling. 

 

*Fra og med 1. oktober 2022 endrer Posten sine retningslinjer. Hentefrist for pakker som leveres til Post i Butikk og i Pakkeboks endres fra 14 til 7 dager. Mottaker kan fra samme dato be om kostnadsfri forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager via SMS eller app.

 

Montering, fjerning av emballasje eller tompaller og lignende er ikke tjenester som er inkludert i frakten. Dette er du selv ansvarlig for å håndtere.

7. Levering

Varer som er på lager sendes normalt i løpet av 1-3 virkedager. Vi tar forbehold om at forsinkelser kan oppstå i hektiske perioder. Bestillingsvarer og varer som ikke er på lager ved bestillingstidspunkt sendes så fort varen(e) kommer inn til vårt lager. Dersom forventet leveringsdato endres vil du få en automatisk oppdatering per e-post.


8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Transportskader må meldes til Welli så fort som mulig og senest fem dager etter at pakken er mottatt. 

 
9. Reklamasjon

Dersom et produkt har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter punkt 10 i betingelsene.


10. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Angrerettskjema kan lastes ned HER. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss uåpnet, uskadet og i original tilstand. Emballasje må være uskadet og i original tilstand. All produkter skal sendes tilbake innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til Welli inkludert original emballasje og eventuell bruksanvisning sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet. Dersom produktet eller emballasjen er skadet vil rimelig kompensasjon trekkes fra beløpet som refunderes til kjøper. Sendingsetiketter må ikke limes direkte på produktets embalasje. Det ødelegger emballasjen. Angrerettloven gjelder kun forbrukere / privatkunder.

Retursendinger adresseres til:


Welli AS

Postboks 10

3671 Notodden


11. Personopplysninger

Welli AS benytter kun de personopplysninger du selv oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via epost.

Kundedata blir ikke delt med eller solgt til tredjepart, og oppbevares i henhold til norsk lov.

 
12. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.